Güncel

27.04.2014

BaşGimpa Çalışma Şartları




Ankara merkezli ve çok kısa süre de büyüyen,birden fazla il de hizmet veren yerel bir işletmedir BaşGimpa.Tek şubeli bir marketten bir zincire uzanan klasik bir hikayeye sahiptir.İzlenimlerimize göre daha da büyümeye devam edecek gibi.

Firmanın belirlemiş olduğu çalışma saati 11 saat olarak karşımıza çıkıyor.Hafta bir gün izin ve tam gün çalışmanız gerekiyor.Bu tam gün için bir ücret almanız söz konusu değil.Ayrıca kasap ve lşarküteri bölümün de çalışan kişiler,yanların da vardiya yaptıkları kişinin yıllık izne çıkması durumun da,15 gün tam gün çalışması gerekebiliyor.Malesef bu süre içerisin de bir mesai-fazla çalışma ücreti almanız da mevzu bahis değil.

Kasiyer ve orta reyon olarak çalışanların asgari ücret aldığı firma da,tezgahtar olarak görev yapanların maaşları farklılık göstermektedir.Ayrıca firma da prim sistemi uygulanmaktadır.Kasap,manav ve şarküteri tezgahlarına satış kotası verilmektedir.Kota geçilmesi durumun da bu bölüm de çalışan kişiler prim almaya hak kazanır.

Aynı zaman da mağaza geneli de bir kota,verilmektedir.Bu kota aşılması durumun da,orta reyon,kasiyer ve mağaza yöneticileri prim almaktadır.

8 yorum :

  1. haftada 1 gün açılış kapanış yaptırılıp ücret verilmemesinin sebebi nedir ?
    2 kişinin çalıştıgı bır tezgahta birinin gelmemesinde yada yıllık izine çıkmasında diğerinin onun yerinede çalışıp açılış kapanış yaptırılması ve ücret verilmemesinin açıklaması ne olabilir anlamıyorum...göz göre göre hak yemek değilmi ? ücretsiz kimler çalışır ücretsiz çalışana ne denir köle denmezmi ? market çalışanları gerçekten çok ağır şartlarda ve çalışma saatlerini ve şartlarını göz önüne aldığımızda asgari ücretin altında çalıştıkları görülüyor belki bu şartlardan dolayı köşedeki bakkalda 1 kilo şeker 3 liraya satılırken bu tip marketlede iki buçuk lira olmasının sebebi herhalde budur..

    YanıtlaSil
  2. full yapma gibi bir zorunluluk yok. bu ülke de işçiler kuzu gibi olduğu için ne denilirse yapıyor. resmen hakkınızı emeğinizi sömürüyorlar. bunca yediklerin hakkını ahirette nasıl verecekler bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Haftada 1 gün kesin full yaparsınız. Buna ek olarak pazar günleri yemek gelmez ekmek arası çikolata verirler( en iyi ihtimal hazır çorba verirler). Maaşlar yılda en az 4-5 kere gününde yatırılmaz. Diğer marketlerde 20 kişinin çalıştığı şubelerde siz 10-13 kişi çalışırsınız. Resmi tatillerde çalışmanın ücreti ödenmez. Ramazan falan kimsenin umrunda olmaz 8:45-18:30 mesai saatiniz bir anda 8:45-20:00 olur. Bayramın ilk günü rakip firmalar kapalıyken siz çalışırsınız. Tabi ki buna karşılık olarak ücret ödenmez, beğenmiyorsan çık felsefesi dayatılır. İstifa ettiğinizde işten ayrılırken her türlü zorluk çıkarırlar vs. vs. İşin özeti kesinlikle yaklaşmamanız gereken bir firma. Diğer firmalara yönelin arkadaşlar...

    YanıtlaSil
  4. Aylık Hedefi tutturduğunuzda sadece mağaza müdürü asgari ücretin %10'u kadar prim alır. Diğer personellere prim verilmez. Yanlış açıklama yapmışsınız düzeltin lütfen.

    YanıtlaSil
  5. suanda basgimpada calisoyorum bu kadar rekzl bi firma gormedim sskdan bile kaciriyorlar elemanlarina sskdan kacirip para yatiriyorlar sonra o yuzle geri verin vermezseniz yillik izinleriniz iptal diyorlar issizlikten mecbur katlaniyoruz bulamiyoruz is

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,şikayetlerinizi 170 numaralı çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığının şikayet hattına yapabilirsiniz.Emin olun bahsettiğiniz konuda hemen işlem yapmaya başlayacaklardır.

      Sil
  6. Bu markette 11 ay çalıştım keşek çalışmaz olaydım kasiyer olarak başladım haftada 1 gün izin 1 gün full çalıştım. Badym yıllık izne cıktıgında 7 gün full çalıştım bi sadece orada 50 lira fazladan maaş verdiler 11 ay boyunca maaşım 1399 tl ile 1430 tl arasında sürekli değişik yatırdılar. Kasa hedef ürünlerinde sattığınız uründen prim almassınız müdürler hep akrabalardır yani boluluysan yukselirsin yoksa hiçbirsey olamassın bölge müdürleri ayrı bi havadalar. Günlük 9 saat çalıstırırlar haftalık 60 saate kadar çalıstırırlar ama mesai ücreti vermezler vermiş gibi gösterip alamassınız yıllık izinleri istediğiniz zaman kullanamssınız onlar nezamn canları isterlerse kullanırsınız. Bi işiniz olur 2 saat izin istersiniz çok zor veririler ve karşılığında fazlasını alırlar. Ayda bir sayım olur sabah 8.45den gece 12 ye kadar çalıştırırlar ucret vermezler. Resmi tatilkerde calıstırılar ama ucret yıne vermezler. Sürekli eleman cıkar müşteri sürekli şikayetçi olur bu konuda ama onlar ilgilenmezler Bile. İşten çıkanın yerıne eleman getirene kadar o kişi haftalarca full çalışır yıne ucretını vermezler. Yani kısacası bu mağazaya mümkunse bulaşmayın okul derdınız vs gıbı nedenleriniz yoksa kesinlikle çalışmayın. Allah onları bildiği gibi yapsın başkada bişey demiyorum ben

    YanıtlaSil
  7. Bu markette 11 ay çalıştım keşek çalışmaz olaydım kasiyer olarak başladım haftada 1 gün izin 1 gün full çalıştım. Badym yıllık izne cıktıgında 7 gün full çalıştım bi sadece orada 50 lira fazladan maaş verdiler 11 ay boyunca maaşım 1399 tl ile 1430 tl arasında sürekli değişik yatırdılar. Kasa hedef ürünlerinde sattığınız uründen prim almassınız müdürler hep akrabalardır yani boluluysan yukselirsin yoksa hiçbirsey olamassın bölge müdürleri ayrı bi havadalar. Günlük 9 saat çalıstırırlar haftalık 60 saate kadar çalıstırırlar ama mesai ücreti vermezler vermiş gibi gösterip alamassınız yıllık izinleri istediğiniz zaman kullanamssınız onlar nezamn canları isterlerse kullanırsınız. Bi işiniz olur 2 saat izin istersiniz çok zor veririler ve karşılığında fazlasını alırlar. Ayda bir sayım olur sabah 8.45den gece 12 ye kadar çalıştırırlar ucret vermezler. Resmi tatilkerde calıstırılar ama ucret yıne vermezler. Sürekli eleman cıkar müşteri sürekli şikayetçi olur bu konuda ama onlar ilgilenmezler Bile. İşten çıkanın yerıne eleman getirene kadar o kişi haftalarca full çalışır yıne ucretını vermezler. Yani kısacası bu mağazaya mümkunse bulaşmayın okul derdınız vs gıbı nedenleriniz yoksa kesinlikle çalışmayın. Allah onları bildiği gibi yapsın başkada bişey demiyorum ben

    YanıtlaSil

Her Hakkı Saklıdır © 2014 - 2017 - Şartlar - Reklam - İletişim - Hakkımızda